Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 30 of 44

Thread: Do I Need To Have My Visa With Me All The Time?

Member sikiboy's Avatar

Default Do I Need To Have My Visa With Me All The Time?

Could someone help me out with this one?... I'm traveling from Mexico and it would be a drag to cary around an important document like my visa and the permit that I have to travel more than 100 miles from the border.

Are there any border patrol asking for it near the festival or in order to buy beer could I use my official mexican i.d. (There are occasions where I've visited bars, they ask for my mexican I.D., my visa is not a valid U.S. I.D., however it is an official U.S. Document, I know it's kind of confussing but that's the way it is)...

Member g0k1ngsg0's Avatar

Default Re: Do I Need To Have My Visa With Me All The Time?

once you are in the states you shouldn't come across any border checks until about 60 miles up on the 15. after that, you shouldn't need you passport at all, so keep it safe.

also, i'm not sure about the beer thing, they would probably be ok with the mexican ID, but just to be safe there are age check tents outside the festival near the main entrance. worst case scenario you can get you wrist band and return to camp/car and stash your passport.

oh, but bring your visa to buy stuff, for everything else there's mastercard.

Member sikiboy's Avatar

Ooops... didn't realize that visa is understood as the visa credit card... At least you understood for what I was shooting for...

Thanks, I really appreciate it...

Banned

Quote Originally Posted by sikiboy View Post
    Could someone help me out with this one?... I'm traveling from Mexico and it would be a drag to cary around an important document like my visa and the permit that I have to travel more than 100 miles from the border.

Are there any border patrol asking for it near the festival or in order to buy beer could I use my official mexican i.d. (There are occasions where I've visited bars, they ask for my mexican I.D., my visa is not a valid U.S. I.D., however it is an official U.S. Document, I know it's kind of confussing but that's the way it is)...
    No hay pedo con la migra (como le dicen por aca). Hay check points en los freeways, pero pues por ahi debes de traer todo contigo, no?... Puedes dejar tu visa en el hotel, pero te recomiendo que la guardes en la caja fuerte del cuarto o del lobby. Porque la mayoria de las personas de limpieza de los hoteles son ilegales, y ellos saben que un documento como ese se puede vender por una lana. No digo que todos son ratas, pero para que quieres dejar tentaciones. Sobre la ID para pistear... nunca se sabe... cuando yo tenia visa laser, a veces no me la aceptaban al menos que enseñara por lo menos 2 identificaciones mas. Si tienes tu pasaporte, mejor llevate ese contigo para poder pistear... es ilegal que no te acepten tu pasaporte mexicano de libro como identificacion oficial.

Member anti-square's Avatar

...

old school leo01g's Avatar

these guys are going to be outside the gates at all times

Member artgutser's Avatar

Quote Originally Posted by Tijuana View Post
    No hay pedo con la migra (como le dicen por aca). Hay check points en los freeways, pero pues por ahi debes de traer todo contigo, no?... Puedes dejar tu visa en el hotel, pero te recomiendo que la guardes en la caja fuerte del cuarto o del lobby. Porque la mayoria de las personas de limpieza de los hoteles son ilegales, y ellos saben que un documento como ese se puede vender por una lana. No digo que todos son ratas, pero para que quieres dejar tentaciones. Sobre la ID para pistear... nunca se sabe... cuando yo tenia visa laser, a veces no me la aceptaban al menos que enseñara por lo menos 2 identificaciones mas. Si tienes tu pasaporte, mejor llevate ese contigo para poder pistear... es ilegal que no te acepten tu pasaporte mexicano de libro como identificacion oficial.
    Que pedo men? Por tu username asumo que eres de Tijuana, por lo que quisiera ver si me podrias indicar cual es la ruta mas rapida para ir manejando de Tijuana a Palm Springs. No es seguro, pero hay posibilidad de que vaya de viaje de trabajo a Tij y aprovecharia para irme manejando de ahi a Coachella.
    Gracias men.
    To travel is to discover that everyone is wrong about other countries

Member sikiboy's Avatar

Ah, ok... Conozco los chekpoints que hay en Arizona pero en Cali. ya no se que pedo... y si lo del pasaporte mexicano ya sabia, el problema es que no tengo, tengo pura visa laser.. la unica vez que he utilizado el pasaporte mexicano es cuando fui a Europa... a mi no me han aceptado la visa laser y la credencial de elector si... pero ps eso nomas me ha pasado en Tucson...

Quote Originally Posted by artgutser View Post
    Que pedo men? Por tu username asumo que eres de Tijuana, por lo que quisiera ver si me podrias indicar cual es la ruta mas rapida para ir manejando de Tijuana a Palm Springs. No es seguro, pero hay posibilidad de que vaya de viaje de trabajo a Tij y aprovecharia para irme manejando de ahi a Coachella.
    Gracias men.
    Lo que yo he hecho los 3 años anteriores es ir de Tijuana hacia el norte, pasar San Diego sin entrar a la ciudad, seguir hacia el norte siguiendo los letroros a Riverside. Poco antes e llegar a Riverside hay que desviarse al este hacia Beaumont, te sigues hacia el este, pasas Banning, Cabazon y sigue Palm Springs. S

Quote Originally Posted by artgutser View Post
    Gracias men.
    OK BATO, ESTA ES LA RUTA>>>> CRUZAS POR SAN YSIDRO, Y LE DAS POR EL 805 NORTE HASTA QUE LLEGAS A MISION VALLEY Y AGARRAS EL 8 ESTE DONDE ESTA LA DESVIACION HACIA EL QUALCOMM, DE ALLI SUBES LA MONTANIA Y BAJAS AL DESIERTO Y LLEGAS A EL CENTRO CALIFORNIA, DONDE DE ALLI SUBES POR LOS HIGHWAYS HACIA EL SALTON SEA QUE QUEDA A 15 MINUTOS DE LA DESVIACION HACIA LOS POLO GROUNDS, DONDE ENTRARIAS POR LA PARTE DE ATRAS MENOS TRANSITADA, O SEA NO POR EL 10.

CHECA MAPQUEST.COM

Member sikiboy's Avatar

Quote Originally Posted by leo01g View Post

these guys are going to be outside the gates at all times
    So?... I got my papers in check no worries at all... Just want to know if I need to carry them with me at all times...

Banned

Quote Originally Posted by mr powerful View Post
    OK BATO, ESTA ES LA RUTA>>>> CRUZAS POR SAN YSIDRO, Y LE DAS POR EL 805 NORTE HASTA QUE LLEGAS A MISION VALLEY Y AGARRAS EL 8 ESTE DONDE ESTA LA DESVIACION HACIA EL QUALCOMM, DE ALLI SUBES LA MONTANIA Y BAJAS AL DESIERTO Y LLEGAS A EL CENTRO CALIFORNIA, DONDE DE ALLI SUBES POR LOS HIGHWAYS HACIA EL SALTON SEA QUE QUEDA A 15 MINUTOS DE LA DESVIACION HACIA LOS POLO GROUNDS, DONDE ENTRARIAS POR LA PARTE DE ATRAS MENOS TRANSITADA, O SEA NO POR EL 10.

CHECA MAPQUEST.COM
    Andas re mal compa.... es ruta da la vuelta... es por el 805 norte luego el 15 norte luego el 215 norte y de ahi al 10 este. Seran puros freeways de al menos 2 carriles por lado. Llevo 5 años tomando esta ruta y sin problemas de nada.

old school instinct's Avatar

stop speaking mexican!! LEARN TO SPEAK AMERICAN!!

OUTKAST 2014
    it's finally happening

Röyksopp, FC Kahuna, Télépopmusik, The Knife, RJD2, Futue Sound of London, The Avalanches, 808 State, Zero 7, Tycho, Mr. Scruff

Member sikiboy's Avatar

Quote Originally Posted by instinct View Post
    Que?

old school instinct's Avatar

Que?
    What? I don'ta speaka el mexicana.

OUTKAST 2014
    it's finally happening

Röyksopp, FC Kahuna, Télépopmusik, The Knife, RJD2, Futue Sound of London, The Avalanches, 808 State, Zero 7, Tycho, Mr. Scruff

Member sikiboy's Avatar

Qu'est-ce que vous parle?
    Que hablas?
    What Do You speak?

Lol... Nothing man I was just playing with you... cheers!...

Banned

You gotta love STUPID Americans... There aren't any languages called mexican or american you douchebag... We speak SPANISH and you speak ENGLISH.... english my friend not american.

Coachella Junkie frozen pilgrim's Avatar

You gotta love STUPID Americans... There aren't any languages called mexican or american you douchebag... We speak SPANISH and you speak ENGLISH.... english my friend not american.
    I think he was being ironic, but hey. the theme of this thread seems to be 'lost in translation'.

Banned

Quote Originally Posted by frozen pilgrim View Post
    I think he was being ironic, but hey. the theme of this thread seems to be 'lost in translation'.
    LOL... and I don't think he was.

Member sikiboy's Avatar

hmmm ironic?.. Don't you mean sarcastic?... Oh, well the theme got lost when some guy asked how to get to Indio... so yeah, well put, 'lost in translation' it is...

you gotta laugh when someone that speaks english as a second language corrects someone that speaks english as their primary language on the use of the word "ironic" or "sarcasm"

it's like rain on your wedding day....

:-x
    awkward....LOL

old school leo01g's Avatar

So?... I got my papers in check no worries at all... Just want to know if I need to carry them with me at all times...
    I was joking dude. Dont worry i dont think you'll need them just make sure you take care of them.

Member sikiboy's Avatar

Quote Originally Posted by leo01g View Post
    I was joking dude. Dont worry i dont think you'll need them just make sure you take care of them.
    I have to apalogize, I'm sorry... sometimes I don't know if things that are said about this subject are jokes or serious comments... but thanks for the advice though...

spanish is such an ugly language. sorry but it is. french english and russian , ftw

es broma, calmete hermano, es solo el internet

Quote Originally Posted by g0k1ngsg0 View Post
    you gotta laugh when someone that speaks english as a second language corrects someone that speaks english as their primary language on the use of the word "ironic" or "sarcasm"

it's like rain on your wedding day....

:-x
    awkward....LOL

american education system at work, lulz.

i went to 7th grade in mexico, and when i came back to the states, i was at least two years ahead in math and science then the kids in my class.

and surprisingly, my vocabulary was more extensive, but I think that's because English gets 60% of its vocabulary from Latin, and Spanish, well is a romance language, so its vocabulary is also derived from Latin.

Quote Originally Posted by mantra View Post
    spanish is such an ugly language. sorry but it is. french english and russian , ftw
    funny, french and spanish are so simliar, both being romance (derived from Latin) languages.

i think english is one of the ugliest, most clusterfuck languages that exists. I'm sorry, its true.

Member erikua's Avatar

Oh this really shows your ignorance. To go as far as calling this Mexican and for them to speak American. What exactly is American? I think this whole freggin continent could be considered American which could include French, English, Spanish, and perhaps a bit of Portuguese not to mention all the native tongues.

As far as I know, there is no OFFICIAL language in the US and Spanish is a common language in the Southwest US. People like this sometimes make me bow my head in shame realizing how xenophobic some of you are in this "melting pot" of a country. Loosen up people - we are one of the few modern/western Countries where we FEAR a bi-lingual society.
    \rant

6 days to go kids! freakin relax and get ready to DANCE!
    Last edited by erikua; 04-18-2008 at 11:34 AM.

Quote Originally Posted by erikua View Post
    Oh this really shows your ignorance. To go as far as calling this Mexican and for them to speak American. What exactly is American? I think this whole freggin continent could be considered American which could include French, English, Spanish, and perhaps a bit of Portuguese not to mention all the native tongues.

As far as I know, there is no OFFICIAL language in the US and Spanish is a common language in the Southwest US. People like this sometimes make me bow my head in shame realizing how xenophobic some of you are in this "melting pot" of a country. Loosen up people - were one of the few modern/western Countries where we FEAR a bi-lingual society.
    \rant

6 days to go kids! freakin relax and get ready to DANCE!
    Quote Originally Posted by http://en.wikipedia.org/wiki/Sarcasm
    Sarcasm[A] is stating the opposite of an intended meaning especially in order to sneeringly, slyly, jest or mock a person, situation or thing. It is strongly associated with irony, with some definitions classifying it as a type of verbal irony intended to insult or wound. Sarcasm can also be used in a humorous or jesting way depending on the intent of the person speaking.[1][2][3][4][5][6][7]
    Contents
    [hide]

* 1 Usage of sarcasm
    * 2 Highlighting sarcasm in written form
    * 3 Tactics
    o 3.1 Exaggeration
    o 3.2 Inversion of meaning or truth
    o 3.3 Reductio ad absurdum
    o 3.4 The obvious alternative
    * 4 Notes
    * 5 Citations
    * 6 External links

[edit] Usage of sarcasm

It is used mostly in a humorous manner, but can express annoyance or anger.[8] It is often used as an alternative to other forms of expression. For example, instead of blowing up and yelling at somebody else in a conflict a person might choose to use sarcasm instead.

Sarcasm can be used in many different circumstances, from ordinary conversation to the debate floor. Sarcasm is often used to tear down others' arguments.

[edit] Highlighting sarcasm in written form

Sarcasm can be difficult to grasp in written form. To prevent this some people emphasize words with italics, bold, capitalization, and/or underlining (e.g. that’s just great); sarcastic comments on the Internet with an emoticon, such as ^o); or surround them with a made-up markup language tag, e.g. *sarcasm*, <sarcasm> or <snicker>.

Writers in the UK and some other countries have adopted the use of (!) (An exclamation mark in parentheses) following speech in which sarcasm or irony is perceptible via the tone of voice, a punctuation mark which is very regularly seen in subtitles.

Some popular Emoticons for Sarcasm are ^°^ , -.- , ;p , ~~ , or the :ulli:-Smiley.

[edit] Tactics

[edit] Exaggeration

"Shut up, will you?" "Oh, I'm sorry, Your Highness, should I go get you your coffee and tea now?"

In this case it is implied that the first person was treating the second like a servant. Instead of directly pointing this out, however, the second person plays the part, so to speak, in the situation created by the first person.

"If you're going to be like that, I can play that part too."

[edit] Inversion of meaning or truth

"Did it just rain?" "No, the ground is completely dry."

The ground is obviously not dry, so what the second person said implied that the first was asking a stupid question with an obvious answer. This is one of the most common forms of sarcasm, the most common occurrence of which being "Oh, great". The implication is that what the second person said was the premise of the first person's question.

"What do you think?!"

[edit] Reductio ad absurdum

"No, you don't NEED it, and that's final!" "We don't actually NEED anything except for food, air and water, so why don't we all go live in caves and spear large animals for food every day?"

The first person's argument was that the second person should not get something he/she didn't actually need. The second person carried this argument to its logical but absurd conclusion and presented it as a serious suggestion, implying that this is what the first person is trying to suggest.

"Your argument has far-reaching consequences and implications which you have not considered."

[edit] The obvious alternative

"Shut up!" "I wasn't saying anything!" "Yeah, I was hallucinating."

The first person felt that the second person had been talking, while the second person disagreed. Taken to its logical conclusion, this would mean that the first person was wrong - yet the first person did experience the second person talking, so the obvious way out is that he was hallucinating.

"That's what you're trying to say?"

[edit] Notes

A^ "Sarcasm" appeared in English in 1579, from Late Latin "sarcasmos," in turn from Hellenistic or Medieval Greek "sarkasmos," and ancient Greek σαρκάζω (sarkazo, meaning 'to tear flesh'). (In ancient Greek the word for this idea was instead χλευασμός). Irony clearly encompasses the concept of sarcasm, although Socrates, considered the father of dissembling irony, was not sarcastic. Sarcasm is frequently referred to as the "lowest form of wit" (a quote from Oscar Wilde, who was of course being sarcastic himself).

[edit] Citations

1. ^ Literary Terms
    2. ^ Jack London Glossary
    3. ^ terms
    4. ^ SAT: Improve SAT Score with SparkNotes: Slaying the Fire-Breathing Jargon
    5. ^ Glossary of Useful Terms
    6. ^ Book Report \ Sherbrooke (Qc) Canada \ Glossary 3
    7. ^ sarcasm: Definition, Synonyms and Much More from Answers.com
    8. ^ Loughborough University - Counselling Service

[edit] External links
    Wikiquote has a collection of quotations related to:
    Sarcasm
    Look up Sarcasm in
    Wiktionary, the free dictionary.

* Sarcasm Society - Sarcasm Tutorial
    * BBC News Magazine - The rules of sarcasm
    * Sydney Morning Herald - Sarcasm is the lowest form of wit
    * APA - The Neuroanatomical Basis of Understanding Sarcasm and Its Relationship to Social Cognition
    * A discussion of the use of sarcasm in Jesus' preaching

Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Sarcasm"
    Categories: Humor | Figures of speech | Rhetoric | Irony