PDA

View Full Version : Soundgarden 2010?



TickleMeElmo
06-29-2009, 03:09 PM
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=122413


According to The Pulse of Radio, SHINEDOWN singer Brent Smith spoke with England's Kerrang! magazine at the Download festival two weekends ago about the possibility of a SOUNDGARDEN reunion. Smith said, "There's talk of a reuniting of SOUNDGARDEN in the States soon. I know actually someone specific who told me that, who is actually specifically in their organization. Kinda told me that they're talking about it."

An inside source told The Pulse of Radio a couple of months ago that a SOUNDGARDEN reunion tour was in the works for the summer of 2010, and that all four members of the band were tentatively interested.

SOUNDGARDEN broke up in 1997 after a five-album, 12-year career. The group was one of the key acts of the Seattle "grunge" scene and one of its biggest exports, along with NIRVANA, PEARL JAM and ALICE IN CHAINS.

Frontman Chris Cornell recorded three albums with AUDIOSLAVE after SOUNDGARDEN's demise and has also embarked on a checkered solo career. Drummer Matt Cameron plays in PEARL JAM, while guitarist Kim Thayil and bass player Ben Shepherd have kept lower profiles.

Cameron, Thayil and Shepherd staged a partial reunion at a recent Tom Morello show in Seattle, playing a handful of SOUNDGARDEN songs with Tad Doyle singing.

Could be talking out of his ass, but I'd be down.

obzen
06-29-2009, 08:24 PM
no.
:)

nbvwes
06-29-2009, 09:18 PM
haha don't we get this thread every year... i've heard rumors of them reuniting for like six years now...


eh, i'd take em as a subheadliner i guess...

TickleMeElmo
06-30-2009, 12:51 AM
haha don't we get this thread every year... i've heard rumors of them reuniting for like six years now...


eh, i'd take em as a subheadliner i guess...

Yeah it kinda is like recycling old rumors but oh well.

And no fucking way they'd be subheadliner. That would probably be the Sunday headliner if it was their first show back.

fikus222
06-30-2009, 12:58 AM
And no fucking way they'd be subheadliner. That would probably be the Sunday headliner if it was their first show back.

I dunno, I love me some Soundgarden and was fortunate enough to see them twice in '96 (both times I was second row), but I also think that they would be a Subheadliner.

Drinkey McDrinkerstein
06-30-2009, 12:37 PM
i think for us diehard Soundgarden fans it feels like they ought to headline, but I just don't think they have the draw

I would be extremely fucking excited though

summerkid
06-30-2009, 12:46 PM
god damn it probably are headliners next year unless they are sub-headlining to Pearl Jam.

Drinkey McDrinkerstein
06-30-2009, 12:54 PM
god damn it probably are headliners next year unless they are sub-headlining to Pearl Jam.

i would jizz if it was soundgarden into pearl jam OMG

TickleMeElmo
06-30-2009, 04:33 PM
You guys serious? If Jack Johnson, Portishead and The Killers can be billed as headliners, then a Soundgarden reunion would without a doubt be able to headline.

I GUESS they could subheadline to Pearl Jam but I doubt that would happen.

Cdubby
06-30-2009, 04:34 PM
i would greatly enjoy a soundgarden reunion as our headliner (especially if it was their first show back)

frazzles
06-30-2009, 04:38 PM
Cannot STAND Cornell's voice.

TeamCoachellaHellYeah
06-30-2009, 05:16 PM
You guys serious? If Jack Johnson, Portishead and The Killers can be billed as headliners, then a Soundgarden reunion would without a doubt be able to headline.

I GUESS they could subheadline to Pearl Jam but I doubt that would happen.

Funny enough. I think JJ, Portishead and the Killers are much more headliner worthy then Soundgarden.

superfiction
07-01-2009, 10:17 AM
SEARCH BUTTON


http://coachella.com/forum/showthread.php?t=31759&highlight=soundgarden+2010